Lahmes Trendkonference 2025 Aalborg
Eksklusivt for Erhverv Norddanmarks medlemmer:
Heldagskonferencen er skabt af Lahme Kommunikation, og finder sted d. 21. januar 2025 i Aalborg, og vi har fået en eksklusiv rabat til vores medlemmer.
Læs detaljeret om ForbrugerTrendKonferencen her: Lahme.dk/trendkonference(opens in a new tab)
Som medlem får du 500 kr. rabat for hver billet du køber
Brug rabatkoden: END24
Få fremtidssikret din kommunikation, innovation og beslutningstagning på Danmarks nye og eneste forbrugertrendkonference: Lahme Trendkonference den 21. januar 2025 i Aalborg.(opens in a new tab)
For første gang nogensinde afholder vi en ForbrugerTrendKonference, som klæder dig på til at tage beslutninger, lægge strategier og produktudvikle i de kommende år. Find ud af, hvor vi er på vej hen – i Danmark og internationalt. Mød kompetente firstmovers, samt få videnstung og verificeret inspiration til morgendagens store beslutninger.
Du kan glæde dig til at dykke ned i disse seks hovedtrends – rigt eksemplificeret og med særligt fokus på hvad du kan omsætte denne viden til i forhold til din virksomheds:
- strategiudvikling
- innovation idé- og produktudvikling,
- kommunikation og markedsføring – og ikke mindst branding
- salg, omsætning og engagement
- forbruger-, borger- og brugerforventninger
- økonomi og investeringer
- talentudvikling, rekruttering og fastholdelse af fremtidens medarbejder
- AI og digitale (arbejds-)liv
- ESG og omdømme
- tiltrækning og fastholdelse af medarbejdere, brugere og kunder på tværs af generationer.
KROP: BODYCENTRIC LIVING
De kommende år byder på en ny forståelse af krop, sundhed, og hvad det vil sige at have et godt liv med kroppen i centrum. Denne trend udfordrer os indenfor fødevarer, kosttilskud, medicin, uddannelse samt hele vores fysiske og mentale sundhedsforventning. Og vi dykker naturligvis også ned i Den Overnaturlige Sundhed. For hvad har den spirituelle trend med vores sundhedsforventninger at gøre?
Breakout talk med ekspert TBA
INNOVATION: CREATIVE INTELLIGENCE
De næste skridt indenfor AI handler om mennesket samt dialogen mellem mennesket og AI. Vi dykker ned i de største trends og udløbere af trenden Creative Intelligence med et stærkt blik for de konsekvenser, denne trend har for virksomheder, systemer, den offentlige sektor, uddannelsessystemet og ikke mindst dig som enkeltperson.
Breakout talk med ekspert TBA
DET NÆSTE FORBRUG: EPHEMERAL CONSUMPTION
Dét forbrug, der næsten føles usynligt, men på ingen måde er det: Det, der foregår digitalt, og som lige nu er på nippet til at flytte ud i virkeligheden: det kortvarige, hurtige forbrug er trods alle klimaforventninger på vej tilbage. Hvad kan den trend, og hvad har den med særlig eksklusivitet, privacy centrisme og hyperindividualisering at gøre? Og hvorfor kommer den til at være krogen til at få fat i den mandlige forbruger?
Breakout talk med ekspert TBA
ØKONOMI, ORGANISATION & ARBEJDSLIV: TRUSTING SENTIMENTS
Følelsesøkonomien er den næste store megatrendbølge, og den kommer til at påvirke os fra måden, vi er i kontakt med det offentlige, til den mad, vi spiser, de former for kommunikation, vi oplever at have tillid til, og ikke mindst: hvordan fremtidens arbejdstager forholder sig til sit arbejdsliv. Hvordan påvirker følelsesøkonomien os, hvad skal vi være opmærksomme på, og hvornår lander den for alvor? Og naturligvis: sådan kan vi sørge for, at dén bølge skubber os frem – ikke tilbage.
Breakout talk med ekspert TBA
NATUR, KLIMA & ESG: MØD DEN NEOGLOBALE ROMANTIKER
Ligger verden for vores fødder, eller står den i flammer lige foran os? Den neoglobale romantiker er på vej for at ændre vores måde at opleve os selv som mennesker, naturen, vores fødevarer og klimaet på. Det stiller en lang række nye krav til virksomheder og organisationer, for hvad er naturen værd for den enkelte, og hvordan vil klimahensyn påvirke det enkelte forbrugsvalg, rejser, fritid og arbejdsliv?
Breakout talk med ekspert TBA
TAKE AWAY TRENDS: 3 mikrotendenser, du kan gribe lige nu
Vi præsenterer dig for tre mikrotendenser, der kan gøre en forskel lige her og nu. Tre takeaways, som gør en forskel i dag og i morgen, konkrete greb, idéer og måder at gribe morgendagen an på. Tre konkrete trends, eller lavthængende frugter om man vil, du bør kende nu og her, og tage med på arbejde i morgen.
Paneldebat med eksperter TBA
På Lahmes Trendkonference 2025 lærer du, hvad ’i morgen’ de næste 12-24 måneder kommer til at betyde for dig, for dit brand og din organisation.
- Bliv indviet i forbrugerindsigter
- Få indblik i dugfrisk analytisk funderet trendviden 2025/2026
- Modtag enestående adgang til nye strategiske rammer og eksekverbar inspiration
- Gå hjem med konkrete værktøjer til at høste fremtidens fantastiske potentiale før alle andre.
Dine værter på dagen er Julia Lahme, CEO i Lahme Kommunikation, etnolog, trendforsker og forfatter, Johan Forsby, kreativ direktør i Lahme Kommunikation, musiker og forfatter & Anne-Sophie Lahme, kontaktdirektør i Lahme kommunikation, kogebogsforfatter og foredragsholder.
Du definerer selv din dag
Udover første parket til Lahme Kommunikations årlige og dybdegående trendforedrag får du adgang til i alt 6 forskellige sessions, hvor du kan møde prominente gæster bestående af eksperter fra dansk erhvervs- og kulturliv til paneldebatter og talks.
Opfølgning er en selvfølge
Læn dig tilbage og lyt, nyd, og bliv underholdt – vi samler op og sender dagens vigtigste indsigter og learnings efter konferencen.